7.02.2009

Criterii de evaluare / Evaluation criterias

[RO] A avea criterii de evaluare si a cunoaste anumite standarde este un lucru vital in a evalua ceva. Nu poti sa spui ca te-ai dus nustiu unde, ai mancat nustiu ce, ti-a placut mult de chelnerita care te-a servit si bucatarul asiatic era asa de dragut incat vroiai sa-l iei acasa. Sper ca profilul "Turism", materiile "Catering" si "Alimentatie publica" sa imi serveasca cat de cat la ceva. Cunosc ceea ce se face sau nu se face in functie de locul in care ma duc. Bazandu-ma si pe instincte, o sa prezint criteriile de evaluare:

  • Aspectul localului: ok, sa zicem ca mergi pe strada sau te uiti la poze cu restaurante pe net. Prima chestie pe care o vezi cand ti-e foame si vrei sa mergi undeva este imaginea localului nu? Daca arata ca o dugheana iar in spatele usii darapanate de la intrare te gandesti ca te asteapta familia Adams sa te invite la masa e clar ca nu mai intri, te infigi in prima toneta cu shaorma si asta a fost. Imaginea conteaza foarte mult;
  • Stiinta mancarii: poate cel mai important lucru cand esti intr-un local culinar este mancare (in cazul in care nu te-ai dus doar sa bei ca porcul). Vrei ca mancarea sa arate bine, sa miroasa bine, sa fie multa, sa fie in abur, in vin, in sange, in ce vrei tu. Vrei sa fi meritat cascada de "bale" premergatoare. Nu vrei ca portia pe care ai comandat-o sa fie mai mica decat musca de pe ea. A gati este o arta. A gati pe banii altuia este o stiinta. Mancarea trebuie sa-si merite "cascavalul" altfel bucatarul trebuie lasat corigent;
  • Personalul: In chiloti pot si eu sa-mi fac o omleta. Dar vreau ca la un restaurant persoana care imi aduce mancarea sa fie frumos imbracata, nu in slapi si sosete. Nu in 15 culori ca ajung sa-i cer nota vecinului de masa. Nu cu parul vopsit manelistic (pt baieti) in suvite blonde. NU! Personalul trebuie sa fie cat mai profesionist. Trebuie sa ma simt servit ca doar de asta am venit sa arunc cu bani. Si trebuie sa aiba maniere bune. Trebuie sa aiba chef chiar daca are probleme personale acasa. Nu vreau sa ma intristeze si pe mine. Ca daca ar merge asa as vrea sa intru si eu odata intr-un local si sa intristez pe cineva. Vorbim despre respect reciproc si civilizatie. Comportamentul personalului este direct proportional cu cantitatea spagii. Daca mai stramba si din nas la sfarsit cand constata ca nu au primit nici o "prima" pentru modul artistic in care mi-au aruncat farfuria pe masa desi eu nu am vrut sa joc Freesbee cu ei atunci imi pag si **la. A! Si neaparat sa aiba vedere periferica!!!;
  • Preturile: cu cat e nota mai mare cu atat inseamna ca preturile sunt mai mici;
  • Diversitatea meniului: De preferinta sa aiba mai multe tipuri de mancare decat am eu in frigider;
  • Plata Electronica: de ce? de ce nu??? suntem in UE!;
  • Accesibilitate: ma refer la rezervari versus numar de mese;
  • Zona: aici ma refer strict la cartier. Nu va trimit nicidecum in zone din capitala cum ar fi zona "Portofeless", zona "Haules", zona "da lantu' sh poseta fa ca te tau cu lamela";
  • Fumatori / Nefumatori: 0 - daca nu au, 10 - daca au si si.

Cam asta ar fi pe scurt analiza luata in considerare alaturi evident de impresiile proprii. Nu va lipsi de la nici o evaluare si va fi insotita de justificari.

  • Ambianta: ah, era sa uit. Ambianta contribuie la scor. Nu vreau sa imi aud ritmul accelerat al batailor inimii cand chelnerul se apropie de mine ranjind cu nota de plata in mana, dar nici nu vreau sa-mi danseze mancarea in stomac.

by bucharest-dining.blogspot.com

No comments:

Post a Comment