7.09.2009

Restaurant Qian Bao



Restaurant Qian Bao

Intrarea Babanovac Nr. 2 (Dristor)
Rezervari: 0788 836 206 (Romana) / 0722 622 865 (Roneza - chineza flexibila)
Program: Luni-Vineri: 12:00 - 23:00 / Sambata-Duminica: 12:00 - 24:00


Stiai de el? Este unul din putinele restaurante la care o sa vezi familii mari de chinezi venind cu mic cu mare sa manance ceea ce pt ei este echivalentul mamaligutei cu urda a lui Ion al nostru (si nu, nu ma refer la Ion ala, primul om din Europa).
Am sunat sa fac rezervare. Fiindca sunt pe VF si putin calic (si pentru fun, evident), am zis sa sun pe numarul ala.. al doilea. Imi raspunde un nene "Ni shaushma?" Hmm.. "Buna ziua.." "Bine tsi-wa! Tspune-xi!" "As dori sa fac o rezervare pentru aceasta seara la ora 8" "Da" "Se poate?" "Da" "Ok, 4 persoane va rog" "Da" [pauza mai lunga in care astept sa ma intrebe ceva / caut pe google cuvinte in chineza] ".. Pe numele ..." "Da" "Ok, multumesc, la revedere" "Pa". Putin bulversat si mai mult amuzat de aceasta discutie scurta, am inceput sa-mi reamintesc diverse faze din filmele americane legate de localuri dinastea. Pe urma am inceput sa imi fac griji daca nu cumva omul nu a inteles nimic si o sa ma duc si o sa ling vitrina pana se elibereaza o masa..
Ok, so, ajungem acolo. Bun, imi place cum arata (de afara). Scrie mare "Qian Bao Prigat". Pare spatios. Intru si in fata vad ceea ce pare a fi un bar/receptia. Un barman/receptor si o ospatarita. Ma opresc langa ei si ma uit. Pe tejghea troneaza ca o bomboana pentru ochi un vas mare de "tuica" chinezeasca in care se pare ca s-a inecat un sarpe mai demult si au zis sa-l lase acolo. Glumesc desigur. Defapt in China, aceasta bautura (nici mai mult nici mai putin decat un vin din orez cu un sarpe marinat inauntru) este destul de apreciata alaturi de vinurile cu viermi, broaste, salamandre si chiar (in underworld-ul chinezesc) organe umane.. erogene ( :- ).
Am zis din prima: Trebuie sa gust asta! (ma refer la vin.. mai precis la ala cu aroma de sarpe). Si in timp ce ziceam asta am observat ca nimeni nu ne baga in seama. Ospatarita statea pur si simplu pironita acolo. Si asa ca am zis sa fiu nesimtit si sa ma autoinvit inauntru. I-am zis ca avem o rezervare, a luat o agenda mai in sila asa, s-a uitat si ne-a dus la o masa.
Ce sa spun, e frumos decorat. M-am simtit ca in Cocor. La doua mese mai mari, rotunde (dinalea cu sistem DJ unde invarti platanele cu mancare) doua familii numeroase de chinezi. Foarte vorbareti si energici. Mi s-a parut ca au contribuit mult la atmosfera. Asta si muzica chinezeasca in surdina (ceea ce pt un restaurant e foarte OK). Aveau si un copil mic cu ei. El nu a contribuit deloc la atmosfera..
Ok, meniurile au venit dupa vreo 10 minute.. treaca-mearga, m-am dus glont la bauturi. Astea deosebite erau cu denumire chinezeasca dar ma gandeam ca diclesc eu cuvantul sarpe. Si l-am diclit. Scria "Snake". Zic o fi o ironie la "Sake" serparesc. Si astfel am comandat un Snake si o portie de rata, una de vita, una de porc, doua de pui si legume prajite. Evident si orezuri. Imi place sa ma avant la lucruri cum ar fi iepure sau rata dar aveam nevoie de un termen de comparatie asa ca am luat chestii cunoscute. Fiind si 4 persoane puteam sa alegem.
Imi pare rau ca nu am notat ce am comandat. Stiu ca mi-au placut foarte mult doua chestii. Orezul cu creveti decorticati si Vinetele prajite. Restul de feluri aveau un gust tipic. A durat cam 40 de minute sa primim primele portii din comanda. Dar nu e nimic, ca asta m-a ajutat sa degust Snake-le pe stomacul gol. Ce sa spun.. Nu e mare smecherie. Avea gust de tuica seaca. Si sarpele.. nu l-am simtit. Daca nu vedeam si comandam muream prost si nu stiam ca am baut ceva imbibat cu mumie de sarpe.
Chelnerita care ne-a servit a avut un caracter foarte antipatic. S-a suparat cand i-am zis ca a uitat sa aduca un orez si sosurile. Eu m-am suparat si mai tare cand a trebuit sa tai din bacsis. Si pe langa asta cred ca avea o obsesie. Langa masa noastra era o usa. Si se fataia pe usa aia asa de mult incat simteam cum ma trage curentul. Preturile au fost ok zic eu. Vita, porcul si puiul ajung pe la 21 lei iar orezurile nu trec de 7 lei.
As mai merge odata acolo, mai mult pentru atmosfera. A si ca sa vad ce mai pun astia la marinat. Ca in rest nu e mare filozofie fata de restul restaurantelor de specific. Singurul bonus aici este ca foarte multe familii de chinezi vin sa manance. Ceea ce duce la urmatoarele concluzii: mancarea e ca acasa la ei, atmosfera si muzica sunt originale, preturile nu sunt mari (pt ca se stie ca (virgula) chinezii sunt chitrosi), bucatarul e mai mult ca sigur chinez si sper eu nu inrudit cu cei care vin acolo. Ar fi pacat ca ei sa vina doar pentru asta si nu pentru gustul si savoarea mancarii.
A, inca ceva. Daca intrati pe site, va rog sa nu va speriati. E chiar restaurant chinezesc desi lampa lui Alladin pare sa spuna altceva. Iar "Manual" inseamna, da, chiar "Meniu". Doar nu va trimeteam la scoala.

* Aspectul localului: 6/10
* Stiinta mancarii: 8/10
* Personalul: 5/10
* Preturi: 7/10
* Diversitatea meniului: 9/10
* Plata electronica: 0/10
* Accesibilitate: 9/10
* Zona: 8/10
* Ambianta: 8/10
* Fumatori / Nefumatori: 10/10 (Da/Da)

Nota finala: 7

by bucharest-dining.blogspot.com

No comments:

Post a Comment